Nieuws /

Utrechts gamebedrijf Monobanda wint eerste Creative Amsterdam Award

Monobanda Logo

— In een afgeladen Muziekgebouw aan het IJ reikte Staatsecretaris Frank Heemskerk de eerste Creative Amsterdam Award uit. Gamebedrijf Monobanda uit Utrecht was door de jury unaniem tot winnaar verkozen.

De ongewone combinatie van virtuele applicaties die een toepassing in de gewone wereld vinden kenmerkt de games van Monobanda, die deze combinatie zelf omschrijven als Fusionplay. Kamer van Koophandel-voorzitter en jury-lid Oswald Schwirtz roemde deze combinatie als uniek en visionair. Monobanda is de eerste winnaar van de Creative Amsterdam Award. In december 2008 maakte Monobanda deel uit van de Virtueel Platform delegatie die naar de Business of Design Week in Hong Kong ging.

“Deze prijs onderstreept voor ons dat we een goed concept in handen hebben” zegt Sjoerd Wennekes van Monobanda vlak nadat hij de prijs in ontvangst heeft genomen. “Met deze prijs kunnen we als bedrijf echt gaan excelleren en groeien. Tevens geeft het aan dat steeds meer mensen het medium games serieus nemen en ook de mogelijkheden inzien van de unieke interactieve ervaringen die wij bieden.”

De jonge gamestudio maakt interactieve ervaringen die direct toegankelijk zijn voor iedereen. Monobanda laat een statische reclameposter veranderen in een speelse ervaring; een schilderij komt tot leven onder een aanraking; een lobby verandert in een interactieve speeltuin. Het doel van Monobanda is om magische momenten te creëren zodat een gebruiker zich verliest in een andere wereld.  

Monobanda wint een begeleidingstraject ter waarde van €25.000,-. Binnen dit traject wordt het business-concept marktklaar gemaakt met behulp van specialisten uit alle relevante zakelijke vakgebieden. Tevens zal het team van Monobanda inspiratiegesprekken voeren met top-ondernemers als Het Financieele Dagblad-eigenaar Willem Sijthoff.

Share

Facebook comments