Best practice /

SubmarineChannel

Met Best Practice presenteren we de beste en meest opvallende e-cultuur in Nederland.

This is e-culture

SubmarineChannel

SubmarineChannel richt zich op de internationale en hedendaagse digitale beeldcultuur. Naast de productie van digitale media zoals animaties, interactieve films, websites, online games en documentaires, heeft SubmarineChannel de functie van een online portaal.

SubmarineChannel is een online non-profit platform voor de productie en distributie van vernieuwende digitale cross- en transmediale mediaproducties en is onderdeel van het Amsterdamse multimediale productiebedrijf Submarine.

Voor de digitale mediaproducties werkt SubmarineChannel samen met een nieuwe generatie internationale kunstenaars en designers afkomstig uit de wereld van computergames, comics, grafisch ontwerp en videoclips. Deze kunstenaars treden elk op hun eigen manier buiten de gebaande paden van de gevestigde visuele media. Binnen het grensvlak van kunst, media en populaire cultuur experimenteert men met nieuwe vormen voor het beleven van visuele media. Een voorbeeld hiervan is de ontwikkeling van nieuwe transmediale vertelvormen.

Submarine richt zich met name op jonge kritische kijkers die vertrouwd zijn met digitale beeldcultuur. De kracht van SubmarineChannel ligt vooral in het grote bereik van haar activiteiten en haar hang naar het experiment waarbij ze nadrukkelijk zoekt naar de mogelijkheden om media met elkaar te laten versmelten en over meerdere mediakanalen te distribueren.

De mediaproducties van SubmarineChannel hebben diverse prijzen opgeleverd. Zo ontving SubmarineChannel in 2008 samen met het Stedelijk Museum Voor het plan voor de game A Split Second de Ding! Game prijs van het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroepproducties en het Fonds voor Beeldende Kunsten.

auteur: Michel Langendijk

Gemaakt door

Submarine

Transmedia producties

bekijk website

Eindoordeel

  • groot bereik
  • altijd op zoek naar interessante crossovers

Share

Ranken

  1. 3 sterren
  2. 1
  3. 2
  4. 3
  5. 4
  6. 5

Gerelateerde thema's

Interessante ontwikkelingen die organisatiebreed worden behandeld.

Tags

Facebook comments