Best practice /

Knee Deep

Met Best Practice presenteren we de beste en meest opvallende e-cultuur in Nederland.

This is e-culture

Knee Deep (Theodore Watson)

Duik, zwem, stap en vind je weg door de fantasierijke werelden van Theo Watson en Emily Gobeille. Voor Cinekid 2009 maakte het duo een interactieve installatie waarin kinderen met hun voeten veschillende verhaalwerelden verkennen.

Knee Deep bestaat uit projecties van geanimeerde werelden met thema's als ruimte, planten, de stad en het water. De werelden worden geactiveerd door de input van kinderen, die zich met hun voeten op een podiumpje een weg door de werelden kunnen banen. De vloer vertaalt hun stappen en bewegingen naar actie op het scherm.

De installatie werd door Theo Watson en Emily Gobeille ontwikkeld voor Cinekid 2009. Knee Deep maakt gebruik van een groen scherm waardoor de spelende kinderen kunnen worden gedetecteerd, en in real-time in de geanimeerde omgevingen worden geplaatst.

4312

Knee Deep speelt met het ervaren van proporties, verschillende standpunten en oorzaak- en gevolgrelaties. Op een heel intuïtieve manier leren de kinderen gevolgen van hun bewegingen te begrijpen en ontstaat er ruimte om zelf nieuwe regels aan de werelden toe te voegen. In elke animatiewereld geldt een andere schaal en spelen de kinderen verschillende rollen in het verhaal, waardoor ze zich blijven oriënteren.




Interactie-ontwerper Theodore Watson en vormgever Emily Gobeille maakten samen eerder al Funky Forest, een vergelijkbaar interactief ecosysteem. Knee Deep was te zien tijdens Cinekid 2009.

auteur: Katía Truijen

Gemaakt door

Theo Watson

interactieve installatiekunstenaar

bekijk website

Emily Gobeille

ontwerper

bekijk website

Eindoordeel

  • laagdrempelige ervaringsinstallatie
  • speelt op een creatieve manier met de ervaring van schaal en proportie

Share

Ranken

  1. 3 sterren
  2. 1
  3. 2
  4. 3
  5. 4
  6. 5

Tags

Facebook comments