Ownership in de Hybride Stad
— In deze studie wordt het thema ownership (eigenaarschap) als ontwerpbenadering voor de hedendaagse stad verkend. Digitale mediatechnologieën beïnvloeden in toenemende mate het alledaagse stedelijk leven. lees meer
Verdiep jezelf in digitale cultuur met artikelen over actuele trends en achter-gronden
— In deze studie wordt het thema ownership (eigenaarschap) als ontwerpbenadering voor de hedendaagse stad verkend. Digitale mediatechnologieën beïnvloeden in toenemende mate het alledaagse stedelijk leven. lees meer
— Gamemaker Monobanda gebruikte het Virtueel Platform SPRKR voor de vraag hoe zij het beste de kunstmarkt kunnen benaderen. De vraag werd iets breder getrokken en geeft ook richting voor makers van interactieve installaties. lees meer
— Fraaie kunstgames, maar nog geen eind aan het ongemak in de relatie tussen games en musea. lees meer
— De opkomst van mobiele technologie in het museum heeft voor nieuwe bezoekerservaringen gezorgd. Expert Loic Tallon dook tijdens zijn presentatie bij Smart Erfgoed in de historie van mobiele technologie in het museum. lees meer
— Ownership gaat over betrokkenheid van mensen bij hun omgeving. Tijdens het panel 'Future Cities: Designing for Ownership' op PICNIC 2011 presenteerden Virtueel Platform en The Mobile CIty de publicatie 'Ownership in de Hybride Stad'. lees meer
— De relatie tussen de stad en de rol van storytelling stond centraal in de paneldiscussie ‘We tell stories by any means necessary: from the front lines of 21st century storytelling’ tijdens het multimediafestival PICNIC. lees meer
— FIBER festival schakelde Virtueel Platform dienst SPRKR in om antwoord te vinden op de vraag: hoe professionaliseer je een nieuw cultureel initiatief? lees meer
— De vijfde editie van de HOT100 bracht weer de talenten op het gebied van media, technologie en kunst bij elkaar om te brainstormen over cases van opdrachtgevers. lees meer